יום שלישי, 17 בינואר 2012

סקירה: Galaxy S Wifi 5.0 - סרטים, מוזיקה, משחקים, המיני טאבלט שתוכלו לשים בכל כיס.

אני מאמין שרוב האנשים אשר מחזיקים היום בסמארטפון ומנצלים אותו למשחקים, לצפייה בסרטים וגלישה באינטרנט לא הגיעו דרך ה"מיני טאבלטים" או יותר נכון הנגנים הישנים. הרבה לפני שהסמארטפון הממוצע הגיע לכל בית, היו מספר חברות אשר החזיקו בשוק הנגנים. אחת מהבולטות זו Cowon הקוריאנית אשר הביסה את המתחרות וכבשה את השוק. אך כצפוי, כניסת הסמארטפונים הצליחה להשפיע גם על שוק הנגנים ההולך ונעלם. ולמרות זאת חברת Samsung, אשר מחזיקה היום בתואר יצרנית הסלולאר הגדולה בעולם, מנסה את מזלה כאשר הכריזה בפברואר האחרון על קטגוריה חדשה, מיני טאבלטים.

Samsung ממשיכה עם שמה של הסדרה המצליחה ביותר שלה ומחליטה לקרוא למכשיר Galaxy S Wifi 5.0. הספרה 5 מייצגת את גודל מסך המכשיר מאחר והוא קיים גם ב-4 אינצ' ו-3 אינצ'. זו חזית נוספת אשר בה Samsung החליטה לצאת נגד אפל וכל זה קרה עוד לפני מלחמת הפטנטים המתרחשת בחודשים האחרונים. המפרט של ה-Galaxy Wifi 5.0 לא נחשב לחדיש ביותר, אך הוא נותן ביצועים טובים גם אחרי כמעט שנה שהוא בשוק.




עיצוב.
ה-Galaxy S Wifi 5.0 ממשיך בעיצוב המזוהה עם סדרת ה-Galaxy S. המכשיר בעל מסך בגודל 5 אינצ', מלבני ובעל פינות מעוגלות, כאשר פס בודד בצבע כסף מקיף את כולו. בחזית המכשיר קיימת מצלמה קידמית וכפתור פיזי בודד אשר נקרא כפתור ה"בית", כאשר לצדדיו נקבל את כפתור ה"חזרה" וכפתור ה"תפריט" המזוהים עם מכשירי האנדרואיד. בצידו הימיני קיימים מכווני הווליום וכפתור כיבוי וההדלקה. צידו התחתון בעל חיבור סטנדרטי (3.5 מ"מ) לאזניות, מיקרופון וכניסת Micro USB אשר אחראית להעברת נתונים מן המכשיר למחשב ובנוסף לטעינת המכשיר. בצידו העליון קיים חריץ הרחבה לכרטיס זכרון מסוג MicroSD עם אפשרות הרחבה עד 32GB. צידו השמאלי נותר חלק וללא כפתורים. חלקו האחורי בעל מצלמה 3.2 מגה-פיקסל עם פלאש LED ורמקולים סטריאופונים.

צידו התחתון של ה-Galaxy S Wifi 5.0

צידו הימיני של ה-Galaxy S Wifi 5.0

צידו העליון של ה-Galaxy S Wifi 5.0
מצלמה.
כמו שאמרתי, ה-Galaxy S Wifi 5.0 בעל מצלמת 3.2 מגה-פיקסל כאשר הוא מצלם ברזולוציה של 2048x1232 ומטה. כמו כן, לצד המצלמה ישנו פלאש מסוג LED אשר מספק תאורה סבירה בצילומים חשוכים. בהגדרות המצלמה תמצאו מספר אופציות לשינוי כמו איכות, מדד חשיפה, אפקטים, צילום מקרו, צילום עצמי, פנורמה, צילום חיוך, סצנות כגון: ספורט, נוף, לילה ועוד. תוספות אלו מבורכות אך איכות הצילום נשארת סבירה למרות הכל. בנוסף, המכשיר מצלם וידאו באיכות 720p עם אפשרות להדלקת הפלאש במקביל. כאשר תצלמו וידאו תוכלו לבחור אם להפסיק את הצילום ובכך ליצור קובץ עם הסרטון הסופי שלכם או להפסיק את הצילום ולהמשיכו מנקודה אחרת ובכך ליצור קובץ אחד עם מספר קטעים. הגדרות צילום הווידאו מאפשרות לכם לצלם ללא סאונד, לכוון טיימר, להוסיף אפקטים כגון: שחור לבן, חום כהה וכו' או ליצור לעצמכם התאמה של ניגודיות, חדות ועוד.

מסך.
מהרגע הראשון שמחזיקים במכשיר, ניתן להבחין במספר נתונים בולטים כמו גודלו של המסך העומד על 5 אינצ'. אני יכול להבטיח לכם כי כל אדם אשר יחזיק במסך זה, מיד יבין שהגודל כן קובע. היכולת לראות את כל האפליקציות שלכם על מסך גדול, לגלוש באינטרנט ללא צורך להגדיל בכל רגע את הטקסט, לקרוא ספר טוב ובסופו של דבר להכניס את המכשיר לכיס, היא פשוט תענוג. תענוג שיקשה עליכם לעזוב את המכשיר לטובת הסמארטפון הקטן שלכם. גם בעלי Galaxy S2 או Galaxy Nexus יתקשו לוותר על מסך 5 אינצ', תסמכו עלי. החסרון הגדול ביותר של המסך היא סוג הטכנולוגיה שלו. ה-Galaxy Wifi 5.0 בעל מסך LCD TFT אשר נחשב לפשוט ביחס למכשירים החדשים של Samsung, אשר בעלי ב-Super AMOLED HD. עומק הצבעים הוא לא בין הטובים שראיתי וניתן להבחין בבהירות גבוהה מידי גם כאשר צופים בווידאו עם תמונה שחורה מאוד. אך למרות כל זאת, כאשר צופים בסדרה או סרט, הגודל יאפשר לכם הנאה רבה יותר.

רמקולים.
ברגע שתנגנו מוזיקה ב-5.0 Galaxy S Wifi, תוכלו לשמוע את הנתון הבולט הבא - רמקולים סטריאופונים. רוב הנגנים הקיימים בשוק, שלא נדבר על סמארטפונים, מצוידים ברמקולי מונו חלשים. גם ה-Galaxy S2, אשר בעל רמקול מונו חזק יחסית לא מגיע לאיכות ועוצמה של הרמקולים הסטריאופונים הללו. ברגע שתנגנו סרט אקשן תוכלו להנות משילוב של צלילים עוצמתיים וחדים, ביחד עם תמונה בגודל הנכון. האוזניות אשר מגיעות בערכת המכשיר פשוטות למדי ולכן אם תרצו להרגיש באיכות ,כדאי שתפנו למשהו רציני יותר.

מולטימדיה.
ה-5.0 Galaxy S Wifi נכנס לקטגוריית הנגנים (מיני טאבלטים) ולכן הוא תומך בכמות מכובדת של פורמטים, גם בקבצי מוזיקה וגם בקבצי סרטים. הוא ינגן לכם כמעט כל פורמט וידאו שתנסו עליו, אם זה MP4, Divx, Xvid, WMV או MKV. ניגון וידאו באיכות 1080p היה בעייתי כאשר את חלק מן הקבצים לא הצלחתי להפעיל כלל. אך עם גודל מסך כמו זה, ניתן להסתפק ב-720p ולהישאר מרוצים. מלבד זאת ה-5.0 Galaxy S Wifi תומך בכתוביות, אך מהניסיון האישי שלי, כתוביות בעברית הופיעו בג'יבריש. Samsung לא השקיעו רק בתחום הווידאו אלא גם במוזיקה. המכשיר תומך בכל פורמט פופולרי שקיים היום כגון: MP3, WAV, AC3, ו-FLAC, על מנת שתוכלו לשמור על איכות מרבית גם כאן. אחרי סרטים ומוזיקה מגיע גם תחום המשחקים. ה-Galaxy S Wifi יצליח לשרוף לכם שעות רבות של שעמום. למכשיר מעבד של 1GHz ו-512MB זכרון, אשר יריצו משחקים רבים מן האנדרואיד מרקט (מלבד המשחקים החדשים ביותר אשר דורשים נתונים גבוהים יותר).

אנדרואיד.
מעבר לנגן מדיה מרשים, ה-5.0 Galaxy S Wifi מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 2.2 עם ממשק ה-TouchWIZ של Samsung וכך בעצם מאפשר לנו להריץ עליו אפליקציות רבות, בדיוק כמו כל סמארטפון אנדרואיד אחר. תוכלו בקלות ליצור קבצי Word, Powerpoint או PDF, לשמוע מוזיקה ברדיו FM, לארגן לעצמכם את הזמן בעזרת היומן אשר מסתנכרן עם שרתי גוגל או להשתמש באפליקציות נפוצות יותר כמו: Gmail ו-Youtube. המכשיר מגיע עם תמיכה מלאה בפלאש ולכן כל גלישה באינטרנט אשר מתבצעת בעזרת Wifi (בתקן N) כמובן, תהפוך לחוויה מאחר ותוכלו לראות את אתרי האינטרנט המועדפים עליכם בצורה מלאה על מסך גדול. כמו כן, המכשיר מספק קישורית GPS ולכן תוכלו לנווט בעזרתו לאן שתרצו. בנוסף לאנדרואיד מרקט, תקבלו גם את חנות האפליקציות של Samsung אשר תופסת תאוצה בשנה האחרונה כאשר היא מציעה אפליקציות ומשחקים רבים בחינם.

סיכום.
ה-Galaxy S Wifi 5.0 יספק לכם את ההרגשה המוכרת של אנדרואיד עם מערכת הפעלה קצת ישנה אך עדיין מספקת. תוכלו לסנכרן את כל המידע והאפליקציות מהסלולארי ישר למכשיר, לצלם תמונות באיכות סבירה ווידאו איכותי. אם תרצו לשרוף קצת זמן עם צפייה בסרטים, שמיעת מוזיקה ומשחקים ולא לחשוש מחיי הסוללה של המכשיר הוא יספק לכם את המענה הנכון. המחיר שלו נע בין 1000-1500 בהתאם לדגם המכשיר ולחנות. אישית אני מאמין שהשוק הזה הולך ונעלם מן העולם אך אולי הוא מתאים יותר לצעירים אשר לא הגיע זמנם להחזיק במכשיר סלולארי חכם. אחרי הכל, כולנו שוכחים שיש מטרות מאוד ספציפיות למכשירים חכמים. בתור אחד שהחזיק במספר נגני מדיה עם יציאות וידאו לטלוויזיה וכוננים גדולים אני חושב שמכשיר כזה היה עונה לי על כל הצרכים אם הוא היה יוצא כמה שנים לפני.

מפרטו המלא של ה-Galaxy S Wifi 5.0:
  • מעבד 1GHz S5P-C111.
  • זכרון ראם 512MB.
  • נפח פנימי 8GB.
  • חריץ הרחבה לכרטיס זכרון עד 32GB (לא כולל כרטיס זכרון).
  • מסך בגודל 5 אינצ' מסוג LCD TFT ברזולוציית 800x480.
  • מצלמת 3.2 מגה-פיקסל עם פלאש LED וצילום וידאו באיכות 720p.
  • תמיכה בוידאו - MP4/DivX/XviD/WMV/H.264/H.263
  • תמיכה בקבצי מוזיקה - MP3/WAV/eAAC+/AC3/FLAC
  • מערכת הפעלה אנדרואיד 2.2 עם ממשק TouchWIZ.
  • רמקולים סטריאופונים
  • רדיו FM.
  • GPS.
  • Wifi 802.11 בתקן b/g/n.
  • סוללת 2500mAh
  • משקל 182 גרם.


גלריית תמונות:

ה-Galaxy S Wifi 5.0 לעומת ה-Cowon Q5W - חלקו הצדדי.



ה-Galaxy S Wifi 5.0 לעומת ה-Cowon Q5W - חלק תחתון.

גודלו של ה-Galaxy S2 לעומת ה-Galaxy S Wifi 5.0

 גודלו ועוביו של ה-Galaxy S2 לעומת ה-Galaxy S Wifi 5.0.


 השוואת גודל מסך - Galaxy Wifi - 5.0 - Galaxy S2 - 4.3 - Nexus One - 3.7

תגובה 1: