יום שני, 29 באוקטובר 2012

גוגל רוצה את המפה המושלמת. חדש - מיפוי ימי ומיפוי טראקים. שווה טיול :)

כבר כמה שנים שגוגל מנסה ליצור את המפה המושלמת. בשנת 2005 גוגל התחילה למפות את העולם ובעצם הכירה לנו את Google Maps. כעבור שנתיים היא הפתיעה את כולם כאשר חשפה השירות החדש שלה ה-Goole Street View. מאז נראה שחברה לא עוצרת באדום. לגוגל שירותים נוספים הקשורים למפות כגון ניווט ועוד אך חלקם זמינים רק במדינות מסויימות. מאחר החברה לא מראה סימנים של האטה, אני מאמין כי כל השירותים יגיעו לכל מדינות העולם במוקדם או במאוחר.

לאחרונה גוגל הרחיבה את שירות המפות שלה למקום שאף אחד לא דימיין - הים. כן, אתם קוראים נכון. כמו שציינתי קודם, היא לא עוצרת באדום. מעבר לרחובות בערים המרכזיות בעולם תוכלו להיכנס עכשיו גם לים ללא צורך במגבת. Google Street View Ocean יאפשר לכם לטייל בחלקים מסויימים בעולם מעל פני המים וגם מתחת להם. תוכלו לצפות באלמוגים וספינות שקועות או סתם באופק ים כחול ומרגיע. אם סיימת לצלול ולטייל תוכלו לעשות טיול רגלי כמובן, ללא צורך בהצטיידות בנעלי הליכה, בטראקים מוכרים בעולם. גוגל מתחילה לסלול את דרכה גם ללב מטיילי האקסטרים ולא רק למטייל הטיפוסי שמסתובב בערים.

לאחרונה, גוגל התחילה למפות גם את ישראל בערים תל אביב, ירושלים וחיפה. כרגע היא עובדת על ערים נוספות כגון: פתח תקווה ראשון לציון ועוד. Street View Ocean זמין באוסטרליה, פיליפינים ובהוואי.

איך היא עושה זאת? על מנת למפות את הים, החברה שולחת אנשי מקצוע עם סירות לחלקים נבחרים כאשר הם צוללים מתחת לפני המים עם ציוד מיוחד עמיד במים. אם את רכבי החברה היא מציידת במצלמות מיוחדות בעלות זווית של 360 מעלות, כאן היא מציידת צוללנים. השיטה חלה גם על המטיילים הרגליים. רק שהמצלמות עצמן מחוברות לתיק גב על מנת שיוכלות לצעוד בנוחות. מה דעתכם על הנושא? אתם חושבים שמיפוי כדור הארץ מזיק וחודר לפרטיות או מועיל ומקל לנו על החיים?


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה