יום שלישי, 6 במרץ 2012

אנדרואיד כחול לבן: מנסים לעשות קצת צדק בישראל.

מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל נכנסה לחיינו, הישראלים, מתישהו בין 2009 ל-2010 (תקנו אותי אם אני טועה). היא נחשבת למערכת הפעלה המובילה בארץ כמו ברוב העולם, קהילת המשתמשים שחה ברשת הולכת ומתרבה ועדיין בהשוואה למדינות אחרות אנחנו מפגרים מאחור. למה אני מתכוון? אם תבצעו השוואה בין אנדרואיד ל-iOS של אפל, בין כמות משתמשי מכשירי אנדרואיד לאייפון, בין מבחר המכשירים המריצים את המערכת לעומת המתחרים, תגלו שאנדרואיד מובילה ובגדול. אך אם תחפשו אפליקציות כחול לבן באנדרואיד מרקט, אשר מכיל 450 אלף אפליקציות, תופתעו לגלות שהן מעטות לעומת ה-App Store של האייפון.

מסיבה שאינה ברורה, לחברות הישראליות לקח שנתיים (והספירה עוד ממשיכה) להבין כי הן יכולות להשתמש באנדרואיד על מנת להגיע לקהל יעד רחב. רק בשנה האחרונה, ניתן היה לראות את אייקון הרובוט הירוק מופיע בטלויזיה או על שלטי חוצות של חברות מסויימות ועדיין זה לא מספיק. מהסיבה הזו הוקם עמוד פייסבוק מיוחד, שכל מטרתו הוא להפעיל לחץ על החברות הגדולות על מנת שנקבל את היחס השווה למשתמשי האייפון, אשר נהנים מאפליקציות רבות וגישה רחבה יותר לשרותים השונים. עמוד הפייסבוק עונה לשם "קידום האנדרואיד בישראל" והוא הוקם על ידי מארק נמולארו, מאיה ברקוביץ ואבי לוי אשר מנצלים את זמנם החופשי לשינוי הגדול שצריך לקרות בישראל. העמוד מקדם את מערכת ההפעלה בדרכים רבות: דיווחים מעולם האנדרואיד, עדכוני אפליקציות ישראליות, מגזין חדשות שבועי ועוד. בנוסף העמוד מנסה לכוון את הגולשים הרבים מול חברות מסוימות על מנת שיוציאו אפליקציה שגם הם יוכלו להשתמש בה. כמובן שאף חברה לא תודה כי היא מושפעת מלחץ הגולשים אך ניתן לומר כי העמוד "קידום האנדרואיד בישראל" הצליח לשנות רבות. כמו שאנו יודעים, לחץ צרכנים משפיע. קחו לדוגמא את אפליקציית רשת או הוט VODרק כאשר הופעל על החברות לחץ רב הן הוציאו גרסא של האפליקציות שלהן לאנדרואיד מרקט. אפליקציות נופסות אשר הושפעו מהעמוד המדובר הן: ערוץ הספורט, ערוץ 10, Yellow ועוד

אישית אני חושב שהמטרה חשובה מאוד וכל עוד הפעולות מתבצעות בצורה חיובית היא חייבת להמשיך. אני מקווה שיום אחד לא נצטרך את "קידום האנדרואיד בישראל" למטרות כאלה ולא נאלץ ל"הילחם" על מנת לקבל סוג של שיוויון מול האייפון. כמו כן, תוכלו להציץ בכתבה של עיתון "הארץ" בנושא ואפילו לראות את אחד מנציגי העמוד ב"צינור לילה" (דקה 7:40)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה