יום שישי, 20 באפריל 2012

שירות Google Street View נחת בישראל!

ככל שהשנים עוברות וגוגל משיקה עוד שרות חדש ויעיל ועוד שרות שאיני יכול לנצל, אני אומר לעצמי - למה אני גר בישראל? רוב שרותיה של גוגל אינם תומכים ב-100 אחוז בארצות רבות ובמיוחד בישראל. אך נראה כי הסבלנות משתלמת והחברה משיקה עוד מוצר שלה בארצנו הקטנה, Google Street View.

הישראלים לא נוטים להשתמש במפות של גוגל על מנת לחפש מיקומים בארץ, בשביל זה הם יכנסו לאתרים מקבילים ישראלים שעושים עבודה טובה מאוד. אך הדבר הולך להשתנות. שרות ה-Street View שהשקתו תוכננה ליום ראשון הקרוב הוקדם והוא פעיל כבר מאתמול בערב. Street View כשמו כן הוא, מאפשר לנו לרדת לרזולוציית הרחוב על מנת לראות את הכבישים הבתים וכו'. ברגע שתכנסו למפות של גוגל ותחפשו רחוב בירושלים, חיפה או תל אביב תוכלו להיכנס לתוכו ולהתחיל לטייל מזווית של מבט אדם ולא ממבט לווין כמו שהיינו רגילים עד כה.

איך זה עובד? כבר שנים שגוגל שולחת את עובדיה לכל העולם על מנת לצלם את רחובות ושבילים. על מנת לעשות זאת בקלות, היא בנתה רכבים שעל גגותיהם מותקנת מצלמה עם זווית של 360 מעלות וכך היא מצלמת את כל כיווני הרכב. כל שעל העובדים לעשות הוא לנסוע בכל כביש אפשרי במדינה. אך מה קורה היכן שרכב אינו יכול לעבור כמו ברחוב כרם התימנים בתל אביב? עוברים לאופניים. בחלק מן התמונות, תוכלו לראות את כובעיהם של עובדי גוגל עם לוגו החברה מאחור והמצלמה מצלמת כמעט בכל זווית אפשרית.


מה, צילמו אותי בלי שאני אדע? ומה עם ביטחון המדינה? אל דאגה, מדינת ישראל הגדירה גבולות מוגדרים וחייבה את גוגל לשמור על חוקים ברורים מאוד לגבי פרטיות הציבור והביטחון. גוגל דואגת לטשטש את פניהם של התושבים ואת לוחיות הרישוי של הרכבים בכבישים. ואם חשבתם שאתם יכולים ללכת ולהציץ על הקריה בתל אביב אז טעיתם, ברגע שתתקרבו לאזור במצב ה-Street View יופיע מסך שחור ותאלצו להתרחק מן האזור בשביל להמשיך לטייל. 

תעזבו את Angry Birds, Draw Somthing או כל משחק ממכר שיש לכם. זה הלהיט הבא של ישראל! מאז אתמול בערב אנשים רבים מחפשים את עצמם ב-Street View ומעלים את התמונות לרשתות החברתיות. מעניין כמה זמן ה"משחק" הזה יחזיק מעמד.

הפצה עולמית. בחודשים האחרונים נראה כי החברה מנסה להרחיב את היקף שרותיה בכמה שיותר מדינות. נראה שאחרי שגוגל ביססה את עצמה וראתה כי שרותים רבים עובדים באזורים מסוימים בעולם, הגיע הזמן להתרחב. לאחרונה היא פתחה את שרות השכרת הסרטים שלה בצרפת כאשר היא מצטרפת לארה"ב קנדה, אנגליה ויפן. בנוסף גוגל פתחה את שרות עומסי התנועה שלה בישראל. אפליקציות ה-Currents ו-Chrome For Android עשו עלייה והן תומכות בכתיבה מימין לשמאל ובעברית.

אילו שרותים של החברה הייתם רוצים לראות קודם בישראל? אני אישית הייתי שמח לתוכנת הניווט של החברה.
כמו כל שרות של גוגל גם ה-Street View ניתן להורדה בחינם ב-Goole Play או על ידי סריקת הברקוד.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה