יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

רוצים טאבלט ב-99 דולר? הכירו את ה-TouchPad של HP.

אני אתחיל פחות או יותר מההתחלה. בשנת 2009 נחשפה מערכת הפעלה חדשה העונה לשם WebOS. באותם שנים מערכת זו הייתה בבעלותה ותחת פיתוחה של חברת Palm האגדית. למי שלא מכיר, Palm הייתה אחת החברות הראשונות שמכרה מכשירים "חכמים" בעלי מסך מגע (עם עט) ובעצם שלטה בשוק העסקי, דבר אשר גרם לשם החברה להפוך מושג בפני עצמו. בדיוק כמו ג'יפ, פלאפון וכו'.

אפשר לומר שכמעט הכל עבד לטובת החברה, המערכת החדשה קיבלה ביקורות מצוינות, מערכת הפיתוח שלה הייתה נוחה יחסית למתחרות והמכשירים שהיא הציגה - Palm Pre היו סקסים וחזקים. נראה היה כי הולך להיות מתחרה אמיתי לאיפון. אך הדברים לא קרו כמצופה. החברה לקחה את הזמן והשיקה את המכשיר מאוחר מידי וכמות המכשירים שנמכרו הייתה נמוכה מאוד. השדרוגים של המערכת הגיעו בקצב איטי יחסית וחברת Palm הלכה לכיוון פשיטת רגל. כאן חברת HP נכנסה לתמונה.

חברת HP החליטה שזה הוא כרטיס הכניסה שלה לעולם הסלולאר. באפריל 2010, היא קנתה את המערכת המצויינת WebOS, המשיכה את פיתוח סדרת המכשירים Pre ואפילו יצרה TouchPad (טאבלט) עם טכנולוגית סנכרון מעניינת. אבל כנראה כי המזל של חברת Palm רדף את המערכת עד כי ניתן היה לומר, ש-HP לא מצליחה לספק את הסחורה. חנויות הטכנולוגיה השונות דיווחו על מחירות בודדות והן החליטו להחזיר את המוצרים ליצרן. HP החליטה שאין לה מה להפסיד והכריזה על מכירת חיסול - 99 דולר לטאבלט בגרסא 16GB ו-149 דולר לגרסאת ה-32GB. מחסני חנויות האלקטרוניקה התרוקנו בן רגע ואף לא עמוד בביקוש הרב. זה היה מותה של WebOS.

השבוע, הכריזה החברה על מסע מכירות שני, בו היא תמכור את ה-TouchPad באותם מחירים נמוכים בדומה לפעם הקודמת. היא מציינת כי הטאבלטים אשר ימכרו הפעם, אינם חדשים מהמפעל וכי הם טאבלטים מתוקנים אשר הוחזרו על ידי לקוחות קודמים. המכירה תתבצע דרך האתר איביי בלילה שבין ראשון (היום) לשני בשעה 2:00.

אתם בטח שואלים את עצמכם למה אני מספר לכם על מערכת הפעלה אחרת בבלוג שמתעסק באנדרואיד? אז קודם כל, על ה-Touchpad ניתן להתקין את מערכת ההפעלה אנדרואיד במקום המערכת המותקנת מהיצרן, WebOS. שנית, HP הודיעה כי היא חושפת את בסיס המערכת הפתוחה של WebOS על מנת להחיות אותה מחדש, דבר אשר יכול לשלב בין אנדרואיד ל-WebOS בעתיד. שלישית, ה-Palm Pre היה מכשיר המגע הראשון שלי ואני חושב שהמערכת הפעלה שלו טובה מכולם, גם מאנדרואיד (ששש, אל תגלו לאף אחד שאמרתי את זה) ולכן יש לי חיבה אישית כלפיה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה