יום שני, 27 בפברואר 2012

סקירה: Motorola Razr - כל כך קרוב לשלמות.

לפני שאתחיל בסקירה שלי ל-Motorola Razr, אני חייב לשתף במסקנות שאליהם הגעתי. הראשונה היא שחברת Motorola הצליחה לייצר מכשיר באיכות בנייה הקרובה לשלמות. השנייה, בפניכם התשובה הנכונה של החברה לכל המתחרים בשוק. בחנתי את המכשיר מכמה היבטים: עיצוב, מצלמה, ביצועים, ממשק ואלמנטים יחודיים.

עיצוב.
מהרגע הראשון שפתחתי את קופסת המכשיר, אשר מעוצבת בסקסיות רבה עם צבעי שחור ואדום וגימור בולט של שם החברה, הבנתי שאני מחזיק במכשיר סלולארי איכותי מאוד. רואים בברור כי Motorola סיימה עם משחקי העיצוב המוזרים שלה (Motorola Milestone) ושהיא יודעת כי היא בחרה בכיוון הנכון. מלבד מסך בגודל 4.3 אינץ' מסוג SuperAMOLED עם רזולוציה של 960x540 ו-256ppi, מתהדר ה-Razr בחלקו הקידמי בזכוכית מסוג Gorilla Glass אשר מגינה על המכשיר מפני שריטות ונפילות. מעבר לכך, אני חייב לציין כי היא יוצרת תחושה חלקה אשר משלימה את הממשק המהיר והנוח. חלקו האחורי של ה-Razr עשוי מחומר הנקרא Kevlar Fiber. לאילו מכם שחומר זה אינו מוכר לו מתקופת שירותו בצה"ל, דעו כי הוא עמיד בשריטות ברמה טובה ובמים ברמה סבירה.


העוצמה שמתחת לעיצוב.
ה-Razr מחזיק בכל הכוח הדרוש על מנת לתת מענה נכון לכל המתחרים החזקים בשוק. הוא בעל מעבד כפול ליבה מסוג Cortex A9 במהירות שעון של 1.2GHz. נפח זכרון פנימי של 1GB ומאיץ גרפי מסוג PowerVG SGX540. הוא מגיע בגרסא בעלת נפח אחסון של 8GB או 16GB וסוללה בעוצמה של 1780mAh. כמו כן, המחיר ש-Motorola נאלצה לשלם על מנת שהמכשיר יהיה דק במיוחד הוא אי יכולת החלפת סוללה ושימוש במיקרו-סים. נכון, בדיוק כמו באייפון. אך היא לא וויתרה על אפשרות הרחבת נפח האחסון בעזרת כרטיס microSD ולכן תמיד תוכלו לשדרג את נפח האחסון בעוד 32GB.כמו בכל מכשיר של Motorola, הספיקר הוא בין החזקים שתמצאו. הקישוריות הקיימות במכשיר הן: Wifi בתקן N, בלוטות' 4, GPS ו-DLNA. למרות גודלו של המכשיר הוא שוקל רק 127 גרם. בשביל לסבר את האוזן, ה-Galaxy S2 שוקל 116 גרם וה-Galaxy Nexus שוקל 135 גרם.

המכשיר הדק בעולם.
ה-Razr נחשב לרגעים ספורים למכשיר הדק בעולם, עוביו עומד על 7.1 מ"מ. המכשיר מלבני בצורתו ויש לו דפנות בעלות זווית המופנות כלפי פנים וזאת על מנת לאפשר לנו נוחות אחיזה. אם אני משווה את גודלו הפיזי ל-Galaxy S2 אשר נחשב גדול, ה-Razr מנצח. לעומת זאת, מול ה-Galaxy Nexus המימדים הפיזיים זהים. חשוב לציין, אין ספק כי דקיקות המכשיר עוזרת למנוע את התחושה של מכשיר גדול ומסיבי ביד. אך יחד עם זאת מצאתי חסרון בעוביו המועט. ברגעים מסוימים בהם רציתי להשתמש במכשיר בעזרת יד אחת ולהגיע לקצה המסך בעזרת האגודל, הרגשתי כי דווקא שם דקיקותו של המכשיר היא זו שמפריעה לי. כנראה שיש מחיר גם למכשיר דק.


בתחתית המכשיר קיימים ארבעה כפתורי מגע קפסיטיבים. אחת הבעיות המרכזיות אשר חוויתי הן החוסר בשליטה על תאורת כפתורי המגע. תאורת הכפתורים דולקת בהתאם לחיישני התאורה שבמכשיר ומכך נובע כי בתאורה חיצונית גבוהה הכפתורים לא דלקו, דבר אשר הקשה עלי לדעת על מה בדיוק אני לוחץ. לעומת זאת, בחדר חשוך הכפתורים דולקים תמיד ולכן היה נוח לתפעל אותם. 

מצלמה.
מצלמת ה-Razr מתהדרת ב-8 מגה-פיקסל בצילום תמונות סטילס ובווידאו באיכות של 1080p עם פלאש LED. מצלמת הסטילס עמדה יפה מאוד באתגרים השונים שביצעתי, הן בצילומי המקרו והן בצילומי חושך למרות שהם היו מגורענים במקצת. בנושא צילומי הווידאו נשארתי פעור פה. את צילומי הווידאו ביצעתי בימים גשומים ואפורים יחסית ולכן לא הייתה לי האפשרות לעמוד את יכולות המצלמה מול אור השמש. איכות הווידאו בצילומי תקריב הם אלו שבאמת הפתיעו אותי, לא נתקלתי באיכות גבוהה כל כך במכשיר סלולארי.


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.



לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.



לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

מה שאיכזב אותי מעט הוא ממשק המצלמה האיטי. ניתן לחוש בכך כבר במעבר מצילום ווידאו לצילום סטילס בו נאלצתי להמתין מספר שניות לפני שיכולתי להתחיל את הצילום הרצוי. גם בפעולה פשוטה כמו שינוי איכות הווידאו או סגנון הצילום, נאלצתי לתת את הזמן למכשיר בשביל שיסיים אותה. באפליקציית המצלמה, תוכלו למצוא מגוון רחב מאוד של סוגי צילום כגון: מקרו, נוף וכדומה. כמו כן, במצב בחירת איכות הצילום קיימות אופציות בודדות יחסית למכשירים אחרים.

ממשק משתמש.
אם אתם מחפשים מכשיר שיתן לכם את ממשק המשתמש הקרוב ביותר לגרסאת Ice Cream Sandwich (אנדרואיד 4), אז ניתן לומר כי ה-Razr הוא בדיוק בשבילכם. ממשקי המשתמש של יצרניות המכשירים אשר מתלבשים על מערכת ההפעלה אינם מוצלחים כל כך ואפשר לומר כי רובם דומים זה לזה. החברות אינן מצליחות ליצור ממשקים ייחודים שיבדילו ביניהן, אך ניתן לומר כי גם כאן Motorola הצליחה להפתיע אותי. הממשק נראה מרהיב, אם זה בצבעיו הכחלחלים או באפקטי התלת-מימד אשר קיימים בכל מקום אפשרי. אם לרגע אתם דואגים לצריכת סוללה גבוהה או איטיות בשימוש המכשיר אתם יכולים להיות רגועים. נעשה כאן שילוב מוצלח של חזות מרשימה וביצועים גבוהים. מעבר ליופי הממשק, ניתן לשנות את גודלם של הווידג'טים או למחוק התראות בודדות בדומה לגרסאת ICS של גוגל.

Motorola דאגה לתת את ה"טאצ'" שלה לשיפורי הממשק, כאשר היא שילבה בין הרשתות החבריות לבין המשתמש. החברה דאגה להביא את קטגוריית ה"חשבונות" מהגדרות המכשיר היישר אל מגירת האפליקציות. כאשר תכנסו ל"חשבונות", תוכלו להגדיר בנוחות את חשבונכם בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות. ברגע שתסיימו פעולה זו תרגישו מיד בהבדל. כל אפליקציה אשר יכולה לעשות שימוש בשרותי האינטרנט השונים, תשאב מידע ותציג אותו בפינכם.

נגן מוזיקה.
החברה החליטה לתת מראה ייחודי ואחיד לכל אפליקציות המכשיר וניתן לראות זאת בנגן המוזיקה, התמונות, יומן וכדומה. ברגע שתתחילו לנגן את השיר האהוב עליכם, תתקלו באופציה של חיפוש מידע אודות האמן או השיר אשר מנגן ברקע. מידע כמו רשימת דיסקים של אותו אמן, מילים לשירים ואפילו תמונות שלו נלקחות ישירות מאתר האינטרנט Last.FM. שמעתם את השיר ורציתם לשתף את חבריכם? תוכלו לעשות זאת בלחיצת כפתור בודדת אשר קיימת בנגן המכשיר. ברגע שתהפכו את המכשיר על צידו, תגלו ממשק מרשים אשר יציג בפניכם את תמונות האלבומים וברגע שתנעלו את המכשיר, תגלו בקר שליטה ממסך הנעילה. בנוסף לשירים אשר קיימים במכשירכם, הנגן יאפשר לכם לשמוע רדיו אינטרנטי שמגיע משרותי הרדיו Shoutcast של חברת Winamp או תוכניות פודקאסט ישירות מ-Podcast.com. 
גלריית תמונות.
בדומה לנגן המוזיקה גם כאן הממשק זהה, אך עם כמה אפשרויות הקשורות לתמונות ווידאו. כמו שציינתי, ברגע שהכנסתם את חשבון הפייסבוק למכשיר, התמונות הראשונות שתראו בגלריה יהיו של חבריכם מהפייסבוק, התמונות יהיו מסודרת לפי רצף זמנים עם אפשרות תגובה מהירה ישר מהגלריה. לאחר מכן, תוכלו לבחור בין צפייה באלבומי הפייסבוק האישיים שלכם לבין ספריית התמונות או הווידאו הקיימים במכשיר. גם שם תוכלו לקטלג את אותו תוכן לפי תגיות, מיקום, זמן, שמות אלבומים וכו'.
ממשק אופקי של גלריית התמונות.


שילוב תמונות החברים מהפייסבוק בגלריית התמונות.

Smart Actions.
אחת הסיסמאות של המכשיר היא - "דק מבחוץ חכם מבפנים" וכאן נכנס התחום החכם שבמכשיר - Smart Actions. Motorola יצרה אפליקציה אשר מרכזת רשימה של פעולות כגון: נסיעה ברכב, שינה, התעמלות וכו' אותן סביר להניח שאתם מבצעים ביום יום או לפחות פעם בשבוע. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את אותה פעולה חוזרת או ליצור אחת אשר מתאימה ספציפית לכם ולראות אילו פקודות תרצו שהמכשיר יבצע. לדוגמא: נגיד וכל שבוע בימי שני ורביעי אתם הולכים למכון כושר בין השעות 20:00-22:00 בערב. בחדר הכושר, אתם אוהבים להאזין לרשימת שירים קבועה. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר למכשיר את היום, השעה, המיקום ורשימת השירים שתרצו לשמוע במכון הכושר. ברגע שתגיעו לשם ותחברו את האוזניות למכשיר, הוא יתחיל לנגן את אותה רשימת שירים שאתם כל כך אוהבים. האפשרויות הן אין סופיות והן עובדות על פי שעות, ימים, מיקום ופעולות כמו הדלקת בלוטות', חיבור לגורמים חיצוניים ועוד. ברגע שאתם קובעים את לוח הזמנים שלכם, ה-Razr יחסוך לכם התארגנות וזמן.

קטגוריות מוכנות מראש.

קטגוריית מכון הכושר

קטגוריית המכונית

יציאת micro-HDMI.
בחלקו העליון של ה-Razr קיים חיבור שנקרא micro-HDMI. חיבור זה מאפשר לכם בעזרת כבל מיוחד או מתאם לצפות בכל נתוני המכשיר על המסך הגדול. החיבור פשוט מאוד ואין צורך בהגדרות מיוחדות. אם תרצו, קיימת אפשרות של התאמת גודל התמונה למסך הטלוויזיה אך לי אישית לא היה את הצורך בכך. ברגע שתחברו את המכשיר למסך הטלוויזיה, תוכלו לגלוש בפייסבוק, באינטרנט ואפילו לשחק משחקים על מסך גדול. גם שיחות ווידאו ניתן לבצע על המסך הגדול ואני חייב לציין שזה מעצים את החוויה.

חיבור ה-microHDMI בחלקו העליון של המכשיר.

ממשק המכשיר על גבי הטלויזיה.

צפייה ביוטיוב.

המשחק GTA3.

חיבור המכשיר לטלוויזיה.

שימוש במצלמה.

סיכום.
כמו שכבר הבנתם, ה-Motorola Razr הוא מכשיר ברמה גבוהה מאוד. הן בחומרה הפנימית והחיצונית והן בממשק המושקע והחכם של Motorola. שואלים אותי רבות על המכשיר ומספר אנשים אף קנו אותו לאחר שסיפרתי להם עליו. ישנם מספר אלמנטים אשר הפריעו לי אישית בממשק המרהיב, אך אנו יודעים שגרסת ה-ICS קרבה להגיע ולכן אני לא אפרט עליהם מחוסר רלוונטיות. אם אתם מתכוונים לשדרג את מכשירכם הנוכחי, דעו כי זו צריכה להיות אחת האופציות שלכם.

אהבתי:
מסך גדול ואיכותי
ממשק משתמש קרוב ל-ICS
מצלמה
זמן סוללה סביר
נורת התראות
עשוי מחומרים איכותיים מאוד
microHDMI
מכשיר דק
ספיקר

לא אהבתי:
מכשיר דק מידי
תאורת כפתורי המגע לא רציפה
חיבור ה-microHDMI קרוב מידי לחיבור ה-microUSB
חיבורי המכשיר בחלקו העליון

קופסאת המכשיר כוללת:
מוטורולה רייזר
ספר הוראות
כבל microUSB לטעינה והעברת מידע למחשב
מטען USB
אוזניות

היכן ניתן להשיג?
את ה-Motorola Razr ניתן להשיג בסלקום, אורנג' ופלאפון במחירים שונים.

תמונות נוספות:
תמונה שנערכה על ידי אפליקציית הגלריה

התמונה המקורית




השוואת גודל ה-Razr עם מכשירים אחרים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה