יום שישי, 18 במאי 2012

גוגל מציגה חיפוש משופר ובמקביל מרמזת על העוזרת האישית שלה (Majel).

ביום ההשקה של מכשיר ה-iPhone 4S אפל חשפה את Siri. כולנו התלהבנו, כולנו התרגשנו וכולנו אמרנו לעצמנו, ידה של אפל על העליונה...טוב לא כולנו, אבל רבים טענו זאת. אלו שכן קוראים, עוקבים, חוקרים ושואלים יודעים כי גוגל עובדת נמרצות על מערכת דומה משלה שכרגע נקראת Majel. גוגל טוענת כי אנחנו לא באמת צרכים מערכת שתבצע לנו את כל פעולות הסמארטפון שלנו ובעצם תפחית לנו את שימוש המגע במכשיר, אלא אנחנו זקוקים לעוזרת שתעזור לנו להפיק יותר מהמכשיר. אני לא בדיוק הבנתי את ההבדל או את הכוונה של גוגל אבל אני בטוח שיש שם משהו. ואת זה נראה בקרוב.


משום מה, החברה בגוגל אוהבים להשוות את עתיד המערכות שלהם למחשב החכם מתוך סדרת Star Trek. הם עשו זאת בעבר, כאשר הם חשפו את כוונתם לפתח עוזרת אישית למכשירי האנדרואיד. והפעם הם עושים זאת שוב ללא הזכור ל-Majel אלא עם השוואה למערכת החיפוש החדשה של החברה. גוגל פיתחה מערכת חיפוש מתקדמת יותר מהנוכחית, אשר תאפשר לנו למצוא דברים בצורה מדויק ורחבה יותר. המערכת החדשה תדע לחבר נתונים בין בקשת החיפוש לתוצאה ולא תתבסס רק על ניתוח מילות החיפוש שלנו. מה זאת אומרת?


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

אם בעבר חיפשו פרטים על ליאונרדו דווינצ'י, היינו מקבלים בתוצאות החיפוש שלנו אתרים המתעסקים בדמותו. וויקיפדיה, פרויקטים הקשורים אליו וכו'. הפעם, כאשר תחפשו את דמותו של ליאונרדו דווינצ'י תמצאו תוצאות הקשורות למקצועו, תקופתו, גילו ועוד. מעבר לכך, תקבלו פרטים על דמויות זהות מאותה תקופה, מאותו מקצוע, ציורים הקשורים אליו או לתקופת הרנסס וכו'. בנוסף, ברגע שתלחצו על ציור של ליאונרדו דווינצ', תקבלו מידע זהה על אותו ציור כמו: ציורים מאות הסוג, מאותה תקופה, פרטים על הציור בזמננו ועוד. עד כה לגוגל יש מאגר של 500 מיליון אובייקטים כגון: סרטים, מפורסמים, אזורים גאוגרפים, בתים, קבוצות ספורט, מקצועות עבודה ועוד, ביחד עם 3.5 מיליארד עובדות המחברות בין אובייקטים אלו.

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

המסקנה מכל הסיפור הזה היא, כי העוזרת של גוגל תעשה שימוש דומה במידע שלנו ובכך תעזור לנו להגיע להשתמש במכשירי האנדרואיד שלנו בצורה יעילה יותר. כנס המפתחים של גוגל קרוב מאוד ואני מקווה שנחשף לפיתוח החדש של החברה. אל תשכחו כי לגוגל יש את המערכת הטובה בעולם בתחום הפקודות והחיפוש הקולי. כמו כן, לא מזמן היא הביאה לנו את החיפוש הקולי לישראל, מה שגורם לי לצפות שאותה מערכת חדשה (Majel) תתן מענה ליותר מדינות בשונה מהמערכת החדשה של Samsung ב-Galaxy S3 ומ-Siri של אפל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה