יום ראשון, 1 ביולי 2012

כל הפרטים על אנדרואיד 4.1 - Jelly Bean.

מכל ההכרזות של גוגל בכנס המפתחים שלה זו הייתה ההכרזה הצפויה ביותר - Jelly Bean. ימים ספורים לפני תחילת הכנס נחשפנו לרמז הגדול ביותר דווקא מצד גוגל כאשר היא שינתה את פרטי גרסאת מכשיר הדגל שלה - Galaxy Nexus. הכנס נפתח כמו תמיד על ידי הוגו בארה העומד בראש פיתוח המוצרים של אנדרואיד, כאשר הוא הציג לראשונה את אנדרואיד 4.1 העונה לשם Jelly Bean (סוכריות גומי). אם הקפיצה בין ג'ינג'רברד (2.3) לקסטה (4.0) הייתה בעיקר בויזואליות המערכת ובליטושים אשר יצרו בגרות ויציבות, גרסאת 4.1 היא זו שהופכת את אנדרואיד לחכמה ופרקטית יותר מתמיד. הגרסא החדשה קיבלה את המספר 4.1 ולא 4.5 או 5.0 מסיבה אחת פשוטה - היא בעצם משדרגת את ICS ביעילות ומהירות אך אינה יוצרת שינוי משמעותי. אך אם תרצו לחוות את אנדרואיד בכל הדרה, כנראה שתאלצו לשדרג ל-Jelly Bean.

פרוייקט חמאה - גוגל חושפת את Project Butter. אני חייב לציין כי אני פשוט נהנ מהשימוש באוכל טעים ומתוק בכל הקשור למערכת הזו. פרוייקט זה נוצר בעקבות טענות רבות של משתמשים על איטיות מסויימת שנראת בכל המערכת כאשר לא משנה באילו מגרסאותיה מדובר. אני זוכר שהצגתי בפני חבר את ICS בפעם הראשונה והוא נדהם מהמהירות אך בכל זאת, הוא טען כי הוא לא מרגיש את ה"חלקות" והזריזות הקיימת במכשירי האייפון. אישית אני לא מרגיש כך, אך מסתבר שהוא לא היחיד שחשב ככה וגוגל כהרגלה מקשיבה ומתייחסת למשתמשים ברצינות רבה. Project Butter גורם למערכת להקטין את התגובה בין נגיעת המסך לבין ביצוע הפעולה על ידי צפייה מראש של רצף הפעולות שלנו. בעזרת כך המערכת מעבירה פקודה למכשיר להאיץ את המעבד על מנת לתת מענה מהיר יותר עוד לפני שלחצנו על הכפתור הרצוי. גאוני לא? תאמינו לי שזה עובד פשוט נהדר! מעבר לכך, גוגל מאפשרת למפתחים לעשות שימוש ביכולת זו ובכך לאפשר גם לאפליקציות לעבוד טוב יותר על המערכת. על מנת להציג את השינוי, החברה צילמה את גרסאת ICS ו-JB בעזרת מצלמה בעלת צילום של 300 פריימים לשניה (הילוך איטי). ניתן לראות תגובה מהירה וחלקה יותר בגרסאת JB.


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

מערכת התראות חדשה - כשרק הציגו את הכותרת Notifications, אמרתי לעצמי - דיי! מה עוד הם יכולים להמציא עכשיו? כמה אפשר לשפר את מערכת ההתראות המעולה של אנדרואיד? מסתבר שאפשר ועוד הרבה! גרסאת JB תאפשר לנו להשתמש בהתראות בשביל פעולות נוספות מעבר ללחיצה על אותה התראה שתכניס אותנו לאפליקציה המדוברת. למה הכוונה? הנה מספר דוגמאות:
  1. כאשר תקבלו התראה על שיחה שלא נענתה, תוכלו לחזור לאותו אדם או לשלוח לו הודעת טקסט ישירות משורת ההתראות. ללא כל צורך להכנס לחייגן וללחוץ על חיוג או כתיבת הודעה.
  2. כאשר תקבלו דוא"ל, תוכלו לראות את כותרת אותו דוא"ל או במקרה של ריבוי דוא"ל - רשימה של שמות הכותבים ונושאי התוכן.
  3. שלחו לכם תמונה? תוכלו לראות את שם השולח ואת התמונה אותה הוא שלח כבר משורת ההתראות.
  4. קיבלתם התראה על פגישה דרך היומן ואתם רוצים לדחות אותה? כפתור דחייה יופיע ישירות בשורת ההתראות.
כמו כן, כפתור ניקוי ההתראות ופרטי השעה והתאריך שונו. גוגל מאפשרת למפתחים להשתמש בשורת ההתראות החכמה על ידי אינטגרציה באפליקציות השונות. אין ספק שיהיו לנו כאן הפתעות רבות.

מצלמה - שידרוג המצלמה הוא הקטן ביותר אך בכל זאת מגניב מאוד. תמיד שנאתי את הצורך ללחוץ על החלונית הקטנה המראה את התמונה האחרונה שצילמתי. רק כך יכלנו להכנס בזריזות לגלריית התמונות מאפליקציית המצלמה. הפעם החוקים משתנים. צילמתם תמונה? החליקו את האצבע על פני המסך ותוכלו לצפות בכל התמונות האחרונות שצילמתם. לחצו בשנית על התמונה ותוכלו לשתף אותה בקלות. ציבטו את המסך על מנת להקטין את התמונה ותגלו סרגל תמונות שיאפשר לכם להחליק את התמונות לאחד הכיוון ובכך למחוק אותן בזריזות. מחקתם תמונה לא נכונה? שורת ביטול מחיקה תופיע מיד על המסך. גימיק מגניב ונוח.


Android Beam - בשנה שעברה, גוגל הציגה בפנינו את השימוש האמיתי של קישורית ה-NFC - העברת מידע על ידי צימוד שני מכשירים גב אל גב. טכנולוגיה זו איפשרה לנו להעביר אתרי אינטרנט, קישורים ל-Google Play או אנשי קשר בין מכשירים. אני התלהבתי מהרעיון וניסיתי לדחוף את ה-NFC לקצה על ידי העברת סרטים ותמונות - הבנתי שאני הוזה. כש-Samsung Galaxy S3 הושק, גיליתי כי בעזרת NFC ו-Wifi Direct ניתן להעביר גם תמונות וסרטונים בשניות בודדות (סרטון של 45 מגה עובר ב-9 שניות בלבד). הפעם גוגל מאפשרת זאת גם לבעלי ה-Galaxy Nexus או לבעלי מכשירים אחרים המריצים את JB.


Google Now - רבות דובר ברשת על העוזרת האישית של גוגל ועל פרוייקט Majel ועכשיו אנו נחשפים אליו לראשונה. מאז הכריזה אפל על Siri כולם ציפו כי יבוא יום וגוגל תציג את העוזרת האישית שלה אך כהרגלה היא הולכת בדרך קצת שונה. Google Now הוא בעצם שירות החיפוש הרגיל אך חכם יותר. למה חכם יותר? כי הוא לומד אותנו. בשונה מ-Siri, השירות של גוגל עוזר לנו בלי שנצטרך לומר לו לעזור. ברגע שנאפשר לשרות לפעול הוא בעצם יאסוף מידע מקישורית ה-GPS וה-Wifi, מהחיפושים שנבצע, מהיומן שלנו ומעוד מספר מקומות. גוגל מכוונת למערכת מחשוב שזכיר לנו ותייעץ לנו בעצמה על פי השימוש שלנו במכשיר. הנה מספר דוגמאות:

  1. כתבתם ביומן כי יש לכם פגישה היום. לקראת הפגישה, שירות ה-Google Now יבדוק את מיקומכם ואת מיקום הפגישה ובהתאם ימליץ לכם מתי לצאת לדרך. כמו כן, במקרה והשירות יזהה פקקי תנועה הוא ימליץ לכם על דרכים חלופיות ועל שעת יציאה שונה.
  2. שירות ה-Google Now ידע לזהות אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית ובהתאם לעדכן אותכם על שינויי קווים או על תחנות רלוונטיות והגעת התחבורה והכל בהתאם למקום בו אתם נמצאים.
  3. חיפשתם רבות על קבוצות הכדורגל שאתם אוהבים? Google Now ידע להזכיר לכם כי בקרוב ישנו משחק של הקבוצה שלכם, איכן לקנות כרטיסים ואת תוצאות המשחק בזמן אמת.
  4. רוצים לכוון שעון? פשוט אמרו את השעה הרצוייה וההתראה תיווצר.
תוכלו לצפות בדוגמאות נוספות בסרטון הבא:

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

נראה כי גוגל בכיוון הנכון ליצירת המחשב החכם מסרטי מסע בין כוכבים. ככל שתקפידו להשתמש ב-Google Now ככה השירות יהיה מדוייק יותר בדיוק כמו שירות החיפוש הקולי. השירות ה-Google Now אינו תומך בעברית וכל חיפוש בעברית שמתבצע יהיה כחיפוש רגיל.

שיפור המערכת לבעלי מגבלות - ב-JB שופרה מערכת המגע והמערכת הקולית לחרשים ובהתאם נוספה תמיכה בחיבור מכשירי עזר של כתב ברייל. תוספות חשובות מאד מאחר ואסור להתעלם מבעלי מגבלות שונות.

2 תגובות:

  1. לא יצאה בגלקסי 2?

    השבמחק
  2. אני לא מאמין שהתעלמתי מהתגובה הראשונה שלך בתוך הבלוג שלי :)
    למרות שעניתי לך כבר בפייסבוק. כשאני אדע על התאמת הגרסא לגלקסי 2 אני יעדכן אותך ואת כולם!

    השבמחק