יום שבת, 27 באוקטובר 2012

הכירו את Aiki 5 - סמארטפון מבית Xtremer ב-999 ש"ח.

הכירו חברה נוספת שמנסה להיכנס לשוק הסמארטפונים - Xtremer. החברה תנסה את מזלה תחת הכותרת "Why Pay More" - למה לשלם יותר? (מישהו אמר מיכאל גולן ולא קיבל?) נראה כי חברות הענק מבינות שבשביל להגיע בקלות ללב הלקוחות צריך להוריד מחירים. חברת Xtremer הייתה מוכרת עד כה בשוק מזרימי המדיה. היא פרצה לשוק עם מזרימי מדיה שהתחרו בחברות החזוקות ביותר, בעזרת חומרה כמעט זהה ותג מחיר נמוך. אל תתפסו אותי במילה אך כיום החברה שולטת ביד רמה בשוק מזרימי המדיה, לפחות בארץ.

אז על מה בעצם אנו נשלם פחות? ה-Aiki 5 בעל מסך בגודל, איך ניחשתם, 5 אינץ' עם רזולוציה לא גבוהה של 480x800. לשם השוואה ה-Galaxy S2 בעל מסך בגודל 4.3 אינץ' ובעל אותה רזולוציה ההבדל הוא שב-S2 ישנו מסך מסוג Super AMOLED וכאן לא. מעבר לגודל המסך המכשיר בעל מעבד חד ליבה מסוג MTK6575 במהירות שעון של 1Ghz. כמו כן, הוא בעל מצלמה 5 מגה-פיקסל אחורית ו-0.3 מגה-פיקסל קדמית. באתר החברה צויין כי המצלמה מסוגלת לצלם תמונות ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל בעזרת אפליקציה מיוחדת. מעניין יהיה לראות מה זה אומר.

ה-Aiki מגיע עם נפח זכרון פנימי של 4 ג'יגה בלבד אך אל דאגה, תוכלו להרחיבו בעזרת כרטיס microSD חיצוני. קישוריות Wifi בתקן N, בלוטות' ו-GPS. למכשיר ישנו רק 512 מגה-ביט של זכרון ראם, דבר שלדעתי יקשה על עליו להריץ אפליקציות מורכבות וכבדות. הוא מגיע עם סוללה ענקית של 2200 mAh שמספקת רק 3 שעות שיחה למרות גודלה ובעקבות כך הוא שוקל 220 גרם! מערכת ההפעלה שהחברה מספקת איתו היא אנדרואיד 4.0.4 ובתוכה תוכלו למצא שלל אפליקציה שהחברה מצאה לנכון להתקין לכם מראש מעבר לאפליקציות הבלעדיות של חברת Xtremer אשר יתממשקו עם מזרימי המדיה שלהם. הייחודיות של ה-Aiki היא האפשרות להשתמש בו בעזרת 2 כרטיס סים ולא כמו בכל מכשיר אחר ובכך שהוא מגיע עם Root ישירות מהחברה, מה שיחסוך לכם התעסקות מיותרת. כמו כן, אתר החברה מדגיש כי המכשיר יהיה קל ל"משחק" על ידי תמיכה של אתר המפתחים הגדול Xda Developers ובנוסף הוא מגיע עם ריבוי שפות אשר מערכת ההפעלה מציעה. 

אין ספק כי ה-Aiki 5 מספק מפרט נמוך ולא מרשים לשאר החברות הגדולות אך פעולה זאת נעשתה בכוונה על ידי החברה אשר מכוונת דווקא לאלו אשר חושקים בסמארטפון גמיש, טוב וזול מאוד. הורים רבים פונים אלי בכוונה לרכוש לילדיהם סמארטפון טוב אך זול ונראה כי זו תיהיה אחת התשובות החדשות שלי. חברת באג פתחה בזמנה מוקדמת שתאפשר לכם לרכוש את המכשיר ב-999 ש"ח בלבד, כאשר הספקתו תהיה בסוף נובמבר.

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה