יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

גולן טלקום תפעיל בקרוב נקודות שירות ותחל למכור מכשירים במחירים הזולים ביותר בארץ.

יום שני, שעת צהריים. עבדכם הנאמן ישן (אני חולה, לא סתם בטלן). לפתע הטלפון מצלצל, אני מנסה להתבונן במסך המסנוור ומגלה את ארבעת הספרות 0058 אשר נראו לי מוכרות מאיפשהו. נזכרתי שזה המספר של גולן טלקום ואכן צדקתי. אני עונה בתהייה ושומע את קולה של ניקול.

"שלום, מדברת ניקול מגולן טלקום. ראיתי את התגובה שלך בעמוד הפייסבוק שלנו ורציתי לדעת למה אתה מרגיש ככה". ככה התחילה השיחה שהגיעה בעקבות תגובתי למבצע החדש של גולן טלקום. למי שלא עקב, ביום ראשון חברת גולן טלקום הפתיעה פעם נוספת כאשר היא הכריזה על המחיר הנמוך ביותר לחבילת הכל כלול בשוק הסלולאר. גולן תאפשר ללקוחות חדשים המתניידים מהחברות המתחרות לקבל את כל שרותיה הכוללים: שיחות ללא הגבלה בארץ ול-53 מדינות בחו"ל, שליחת מסרונים ללא הגבלה בארץ וחבילת גלישה ללא הגבלה עד נפח של 3GB ולאחר מכן האטת מהירות וכל זה במחיר של 49 ש"ח למשך ששת החודשים הראשונים. עד יום ראשון האחרון האחרון, כל חברות הסלולאר, החדשות והישנות, הציעו מחירים שנעים בין 79 ל-99 ש"ח לחבילה כזו או דומה לה. חברת גולן טלקום החליטה להחזיר "מלחמה".

בעקבות המבצע החדש, רבים הרגישו מרומים ולכן הם החליטו להגיב על כך בעמוד הפייסבוק של החברה. גם אני הרגשתי שהמבצע החדש יכל להיות קצת יותר הוגן כלפי הלקוחות. ולכן השארתי הודעה שאומרת: "מה עם הלקוחות הוותיקים? האם הם יצאו פראיירים?" ועוד תגובה מפורטת יותר. התכוונתי לכך שרבים מהמתניידים לחברה, גם אלו שעשו זאת יום לפי המבצע, לא יזכו לתענוג הזה ומאחר והחברה מציגה בפנינו חזון של הימנעות מפראייריות חשבתי שהם יקלו על הלקוחות הותיקים. וזה מה שנאמר לנציגת השרות ניקול: "לדעתי גולן הייתה צריכה לאפשר את המבצע לאלו שעברו לחברה לפחות שבועיים לפניו וכך הם היו מרגישים פחות מרומים".

בנוסף, אני יודע כי גולן בסופו של דבר היא חברה עסקית ולא חברה "חברתית" ולכן גם במקרים בהם אתם מפספסים מבצע, זו בסופו של דבר "בעיה" שלכם. זו המציאות. גם אני העברתי את כל המשפחה שלי לגולן ולאחר מכן הגיע המבצע של 4 חודשים חינם לבני המשפחה. כמו שאמרתי לניקול, אני מסופק יותר מהתייחסות החברה על כך שהגבתי בפייסבוק וחזרו אליי טלפונית, מאשר לקבל את המבצע הקיים. אני מרגיש סוף כל סוף כי קיימת חברה שמשתדלת להיות אחרת מהשאר. הבעיה היחידה היא בנו. רוב הלקוחות שאוהבים לבחור במה שהם מכירים למרות שזה לא משתלם ומפחדים לנסות דברים חדשים. אני לקוח של גולן מיומה השני של החברה ויש לי אצלם כמה מספרים. אני מרוצה וממליץ לכל מי שמסביבי ובכל זאת הם לא מגיעים לחצי מהלקוחות של חברת הוט, עליה אני שומע רק תלונות. בנוסף לכך הופתעתי לגלות כי 80 אחוזים מהלקוחות הפרטיים בארץ לא עשו שום שינוי בחשבון הסלולארי שלהם והם נשארו עם החברות הוותיקות שאנסו אותנו במחירים מופרזים במשך שנים.

ומכאן אני רוצה להגיע לנקודה נוספת. רבים חושבים שזהו צעד נוסף של יאוש של חברת גולן טלקום ועל זה אני רוצה להביע את דעתי ולומר כי אני לא מסכים כלל. לגולן טלקום ישנו גב כלכלי כל כך גדול, שאני מאמין כי גם במקרה והם לא יצליחו להשיג את שבעת האחוזים בתום 5 שנים (להם התחייבו מול המדינה) והם יאלצו לשלם את פיקדונם (350 מיליון ש"ח), אני עדיין חושב שהחברה הזו תישאר איתנו. כולם שוכחים שמיכאל גולן עשה זאת כבר בצרפת. שם הוא שבר את שוק התקשורת במספר תחומים כמו: טלוויזה איטרנט וטלפון. אני לא מאמין שהוא הגיע לארץ בשביל להיכשל.

בהמשך שיחתי עם ניקול, היא ציינה בפניי כי אין לי סיבה להרגיש מרומה וכי הם עובדים על מבצעים חדשים ללקוחות קיימים שיצאו בקרוב. תאמינו לי, אין לי מושג למה לצפות כבר. כל פעם הם מפתעים מחדש! מעבר לכך היא סיפרה לי כי בקרוב מאוד הם מתכוונים לפתוח נקודות שירות וכמו כן גם למכור מכשירים ועל זה נאמר לי כי הם יהיו כמובן במחיר הנומך ביותר. גולן אינה מפעילה נקודות שירות כלל, לדעתי זהו צעד נכון וזאת מכיוון כי לי זכורות סיבות ההגעה שלי לסניפים השונים בחברות השונות כחוויה שלילית. גם מבחינת זמן ההמתנה וגם בגלל סיבת ההגעה. בדרך כלל סיבות אלו הן על טעויות בחשבונית או חיובים לא מוצדקים. אך כאשר אתה מתכוון למכור מכשירים, כדאי מאוד שיהיה ללקוחות לאן להגיע. בנוסף, יכול להיות מאוד כי זו אחת הסיבות שגולן טלקום עדיין לא גייסה לקוחות רבים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה