יום שני, 5 בדצמבר 2011

ספקיות הסלולאר ויצרניות המכשירים עוקבות אחרינו. איך יודעים זאת בוודאות?

בסוף השבוע האחרון הרשת געשה לגבי נושא אחד חשוב, מעקב ספקיות הסלולאר אחר לקוחותיה. בחור צעיר וחכם גילה כי כל פעולה שאנו מבצעים במכשיר, נשלחת לספקיות הסלולאר על ידי אפליקציית Carrier IQ. מטרת המעקב על פי אותן ספקיות ויצרניות היא, גילוי בעיות במערכת המכשיר ותקינות התקשורת עם החברה. הרוב הגדול של הספקיות מכחיש כל שימוש באפליקציה זו והשאר טוענים על שמירת נתונים במערכת החברה בלבד ללא כל הפצה על פרטיות הלקוחות.

כמו שניתן לראות בסרטון בהמשך, במכשיר קיימת אפליקציה בשם Carrier IQ אשר עובדת ברקע ורושמת כל פעולה וכל לחיצת כפתור במכשיר. כמו כן, אותה אפליקציה אינה מופיעה ברשימת האפליקציות הפועלות ברקע. Carrier IQ קיימת גם אצל יצרניות מכשירים אשר לא מריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד. הסרטון אשר הופץ, מדגים את האפליקציה על מכשיר htc המריץ אנדרואיד לכן גוגל הייתה הראשונה להגיב.

גוגל מסבירה כי אין לה כל קשר לאפליקציית ה-Carrier IQ וכי היא אינה שולטת בתוספות אשר יצרניות וספקיות סלולאר מכניסות למערכת. אנדרואיד הינה מערכת בקוד פתוח וזו אחת הסיבות לשילוב תוספות על ידי הספקיות והיצרניות אשר לא באחריות גוגל. כרגע ישנם דיונים רבים לגבי חוקיות המעקב והמשכו בעתיד, אך אין החלטה גורפת בנושא.

אני חושב כי מיותר לפרט איזו חברה מכחישה ואיזו לא וכדאי לכל אחד לבצע את הבדיקה בעצמו ולגלות את האמת. איך יודעים אם עוקבים אחרי? חברת Lookout Labs מיהרה להוציא אפליקציה אשר כל יעודה הוא לגלות לנו את התשובה. כמו כן, Lookout Labs פופולרית בזכות האנטי וירוס המפורסם שלה אשר גם אותו אני ממליץ לכם להתקין.

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה