יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

האם אפשר לקנות מכשיר יד שניה ולהרגיש בטוחים?

השבוע, פנה אלי בחור אשר רכש מכשיר מסוג Samsung Galaxy S3 ממוכר פרטי. הוא נתקל במודעה אטרקטיבית באתר "יד 2" והחליט שעל זה הוא הולך. הוא השיג את המחיר בו הוא חשק, איך מאוחר יותר גילה כי שילם עליו ביוקר. בזמן הרכישה, הוא הכניס את כרטיס הסים שלו וראה כי הכל תקין: קיימת קליט מלאה, המכשיר מוציא שיחות והוא רגוע ובטוח במכשיר שעוד רגע שלו. כעבור יום, התחילו ניתוקי שיחה ונפילות קליטה שהתרחשו לסירוגין. המלצתי לו על שינוי מספר הגדרות, שיחזור הגדרות יצרן ועוד מספר פעולות על מנת לתקן את המצב, אך אלו התגלו כלא רלוונטיות. בסופו של דבר המצלתי לו לגשת לחברת הסלולאר ממנה נרכש המכשיר לראשונה ולבקש מהם לבדוק את המכשיר.

כמו שאתם יודעים, לא קיימת פעם אחת בה תגיעו לאחת מחברות הסלולאר ולא תמתינו בתור יותר מ-10-15 דקות. העיקר לנו מנסים למכור שעדיף חברה עם תמיכה מאשר חברה חסרת עמדות שירות (גולן טלקום). לאחר ההמתנה, הוא הגיע לנציגת השירות ועדכן אותה במקרה. אותה נציגה הכניסה את מספר ה-IMEI של המכשיר ומיד הופיעה לה הודעה על צג המחשב שאומרת כיי המכשיר נקנה אצלם אך דווח להם כי הוא נגנב והם חסמו אותו. אותה נציגה ציינה כי אינה יכולה למסור פרטים על בעלי המכשיר והיא אינה יכולה לעזור לו בנושא.

בעקבות מקרה זה, התחלתי לחשוב לעצמי: איך אפשר לקנות מכשיר יד שניה ולדעת שהוא יעבוד כעבור בימים שלאחר הרכישה? איך אפשר לדעת שקונים מכשיר שאינו נגנבאו שאתם לא קונים ישירות מהגנב? ומי יכול לתקן את העוול שנעשה לכם על הוצאה כספית מיותר כמו זו?

מוזר מאוד שחברות הסלולאר אינן דואגות לחסום את המכשירים בצורה מיידית ותהליך זה נעשה בהדרגתיות, יכול להיות וכל הסיפור היה נגמר אם אותה חברה סלולארית הייתה מבצעת זאת כראוי. איני יודע אם זה משהו נפוץ אבל לא אתפלא אם כן. דבר נוסף, במקרה וקניתי מכשיר יד שניה ואפילו קיבלתי קבלה מאותו מוכר אשר המעידה על רכישת המכשיר, איך אוכל לדעת שאותו בן אדם לא מדווח על גניבה ברגע שדרכנו נפרדות ושחברות הסלולאר חוסמות לי אותו? מה אוכל לעשות במקרה כזה? זה נראה כמו סיטואציה בה אין לקונה מנוס מסיכון וודאי ומנתינת אמון במוכר זר. האם אפשר לשכנע את חברת הסלולאר שרכשנו את המכשיר ה"גנוב" בכספנו? איכן אכיפת החוק במקרים הללו? האם צריך לערב את המשטרה ואיך הם יעזרו לנו בנושא? - כל אלו שאלות שאין לי עליהן תשובות ולמצוא להן ייקח לא מעט זמן. אני מאמין שעם הזמן אמצא מספר תשובות ובמקרה כזה אעדכן אותכם.

אשמח אם תוכלו לשתף אותי ואת שאר הקוראים במקרים דומים או בפתרונות מסויימים שגיליתם או ביצעתם בעצמכם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה